ingena-visser.reismee.nl

Een nieuw avontuur

Als ik definitief besluit mijn periode bij Davids op de farm af te maken, daarna naar Melbourne te gaan met een vriend om mijn reis af te sluiten en 12 maart naar huis te komen ontmoet ik Lisa McMaster. We praten gezellig over dieren, het leven in Australië, haar tijd als touring guide en over mijn reis. Aan het eind van het gesprek vraag ze of ik bij haar een maand wil komen werken. Want zo zegt ze, ‘eind maart ben ik een week weg van de farm met de paarden en dan moet ik iemand hebben de de farm rund’

Ik ben niet gelijk happig, bang om weer naar een nieuwe plek te gaan en vooral bang om ergens te komen waar ik weer mijn draai niet kan vinden want, zo leert de praktijk een maand duurt dan erg lang. Maar ik beloof haar na te denken over het aanbod. Na wat denken besluit ik te vragen of ze open staat voor een proefweek. Lisa staat hier voor open. Zo gezegd zo gedaan, na een overleg met Davids komen we eruit wanneer ik zijn farm kan verlaten en haalt Lisa mij op bij Davids. Erg luxe om een keer opgehaald te worden en niet met het openbaar vervoer te hoeven reizen.

Inmiddels zit ik al weer een paar weken op de farm bij Lisa en heb het hier heel erg naar mijn zin. Het is een warm en hartelijk gezin waar ik in terecht ben gekomen wat bestaat uit Lisa, 2 dochters en een zoon. Naast deze mensen zijn er een heel hoop leuke dieren.

Ik doe een klein voorstelrondje en portretfoto’s volgen.

Als eerst mijn favoriete hond hier is de Golden Retriever Harry. Een trouwe hond die liever gehaaid word dan met een bal speelt en een knuffel heeft. Voordat hij naar de stal gaat om te slapen moet hij zijn ‘baby’ zoeken en meenemen want anders kan hij niet slapen

Mijn tweede favoriete dier hier is Woly een Kakatoo zonder veren doordat hij ziek is. Hij draagt een wollen jasje en als hij wandelt ziet het eruit als een oude opa met een wandelstok.

Dan zijn er nog diverse volgels waarvan 1 altijd begint te zingen zodra je aankomt lopen en stopt zodra je weg gaat, de ander roept ‘Dancing’ en begint rond te stappen. Een andere Kakatoo die hier is praat je na. Als je Harrie de hond roept, roept hij het zelfde achter jou aan. Heel grappig.

Alle deze dieren heeft Lisa gevonden in het wild. Ze hebben een gebroken vleugel, zijn aan gereden door een auto en kunnen door omstandigheden niet meer in het wild leven. Naast al deze volges zijn er konijnen, cavia’s, een geit, kippen en twee eenden die dikke vrienden zijn en in paniek raken als ze elkaar uit het oog verliezen. Er zijn katten, nog twee kleine hondjes en 21 paarden die niet geschikt zijn voor de Race en hier opnieuw getraind worden voor dressuur, springen of eventing. Hierbij ligt de focus vooral op de dressuur.

Een leuke en gezellig beestenboel. Tot slot heb ik hier mijn eigen bungalow met uitzicht op de bergen. Een prachtige plek waar ik mijn hart op haal, de hele dag buiten werk, een groentetuin aanleg en alle leuke dieren verzorg. Vaak denk ik terug aan mijn middelbare schooltijd op de agrarische school waar ik vergelijkbare dingen deed.

Super blij en dankbaar dat ik op deze plek terecht ben gekomen. Helaas loopt het farmwork seizoen hier af, de herfst begint hier langzaam te komen. Dat betekend dat ik ook echt nog maar een maand hier kan werken. Van mijn verdiende dollars ga ik nog reizen en wat daarna komt, dat zien we dan wel weer.


Reacties

Reacties

Marietje

Mooi verhaal weer Ingena!
En gaaf dat je dit allemaal weer oppakt!!! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active