ingena-visser.reismee.nl

Een voorjaar in Killara

Bijna twee weken ben ik in Sydney en van een hostel verhuist naar een villawijk in Killara. Van een kleine slaapkamer, die ik deelde met drie jongens en twee meiden, naar een balzaal met een groot bed. Oja... en heel belangrijk, van een wasruimte met douchecabines naar een royale badkamer met... jawel een Bubbelbad.

Hier in Killara een dropje in Sydney, wandel ik elke ochtend naar het station om naar de taalschool in het Centrum van Sydney te gaan. Ik hoor allerlei vogels fluiten die, als je ze ziet, heel bijzonder zijn. Papegaaien en parkieten, ze leven hier 'gewoon' in het wild. Naast de vogels, zijn hier ook prachtige bloemen, die doordat het voorjaar is, vol op in bloei staan. Een boom die mij hier aanspreekt is de Jacaranda Tree met mijn zijn intens paars-kleurige-bloemen. Het is hier prachtig. Ik hoop dat ik de fluitende vogels en de geur van een voorjaar in Killara nooit meer vergeet.

In de omgeving van Sydney zijn ook veel natuurgebieden waar je kan wandelen om de drukke stad te ontvluchten. Zo ben ik naar de Bleu Mountains geweest op een mistige dag. Dit leverde enkele mooie foto's op maar van de Bleu Mountains heb ik helaas weinig gezien, dus ga ik er nog een keer heen. Hopelijk met beter weer, want dat laat hier nog wat de wensen over.

Op afgelopen zaterdag na, het was 28 graden, de lucht was strak blauw met daaraan een stralende zon. Een perfecte dag om samen met vijf Nederlanders, die ik hier heb ontmoet en een jongen uit Zwitserland naar Bondi Beach te gaan. De volgende dag ga ik met de jongen uit Zwitserland wandelen in een natuurgebied. We hiken van The Spit to Manly over smalle okergele zandpaden, tussen tropische planten, klimmen over rotsen en wijken soms af van de 'standaard' route om nog meer moois te zien. Zo zien we een Laughing Kookaburra waar we heel dichtbij kunnen komen om hem op de foto te zetten.

Het is heel leuk om verschillende mensen te ontmoeten. Sommige ontmoet je een keer, andere vaker. Gesprekken blijven oppervlakkig en andere gesprekken gaan over de 'dingen' die je bezig houden in het leven.

Waarom ben je hier in Australie, wat hoop je hier te vinden? Jezelf, antwoord op belangrijke vragen of ben je hier voor het avontuur? Met de jongen uit Zwitserland praat ik over deze 'levensvragen'. We zitten op een berg tussen The spit en Manly, kijken uit over de zee, en zien het eindpunt van onze wandeling waar we straks met de boot terug varen naar The Rocks. We lachen en maken lol. Deze week spreken we nog een paar keer af om vervolgens beide onze eigen weg te gaan. Hij in Zwitserland om daar de keuzes te maken die hij moet maken en ik blijf nog even in Sydney. Over een week ga ik vijf dagen surfen om mijn reis daarna te vervolgen richting Melbroune.

Greets

Ingena

Reacties

Reacties

Marietje

Wat een belevenissen Ingen!! Fantastische! Ben echt blij voor je dat het zo mooi is. Leuk om je te volgen ik hoor graag weer van je mooie belevenissen en reis.
Greets?

anita

Wat klinkt het allemaal geweldig en zo herkenbaar , zeker terug gaan naar de blue mountains zo prachtig daar, nou volgens mij geniet je volop heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Daphne

Wat heb je het leuk geschreven! Je neemt ons helemaal mee in je avontuur :) heel leuk om allemaal te lezen! Geniet ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active