ingena-visser.reismee.nl

4000 Kilometer

Het is al weer even geleden dat ik een verhaal heb geschreven op mijn blog. Een goed teken, het reizen was de afgelopen weken zo leuk en gezellig dat ik er niet aan toe kwam om mijn blog bij te werken. Daarnaast heb ik ook nog eens 7 dagen buiten de radar gezeten in de Outback. Dit laatste was echt een hele gave ervaring!

Een reis van Melbourne naar Perth

Van Tasmanie vlieg ik terug naar Melbourne waar ik Carmen ontmoet. Samen met Carmen huur ik een camper… Ja een echte camper, een grote bus van 2.70m hoog en ik denk ongeveer 4 meter lang. Een hele belevenis om met dit geval door de stad Melbourne te rijden aan de linker kant van de weg en met links schakelen. Gelukkig leer je dat allemaal super snel. Onze reis op weg naar Perth begin nadat we Daniele de Italiaan hebben opgehaald van het Vliegveld.

We starten onze reis met de Great Ocean Road, tussendoor maken we een uitstapje naar Ballarat, kamperen wild, tappen stroom voor de mobiel bij een stroomkastje van de gemeente en eindigen de trip met Daniele in Adelaide. Vanaf hier gaan Carmen en ik samen verder. In Adelaide gaan we stappen en ontmoeten twee andere Hollanders die een wereldreis maken van ongeveer 5 a 7 jaar. Het is super gezellig met hen en we proberen elkaar met oud en nieuw in Perth weer te ontmoeten.

Na een paar dagen Adelaide gaat de reis verder richting Port August. We bezoeken het huis uit de serie McLeod’s Daughters. Officieel mogen wij er niet komen, maar we zijn zo brutaal om bij het hek aan te bellen. De mevrouw denkt dat wij bezoekers zijn die een afspraak hebben gemaakt voor een arrangement en laat ons erin. We rijden een lange oprijlaan op, zien het huis van dichtbij, maar de mevrouw aan de telefoon komt er ook al snel achter dat wij hier niet horen en verzoekt ons vriendelijk het terrein te verlaten. Onze zoektocht naar Gungellen Hotel (ook uit de serie van McLeod) begint. We missen Daniele. Toen hij er was reden we nooit verkeerd, maar vandaag de eerste dag zonder hem gaat het vaak mis. Na lang zoeken, vier keer de zelfde weg te hebben gereden vinden we Gungallen Hotel. We drinken er een biertje en … het hele interieur van deze Pub is nog precies het zelfde als in de film.

Tot slot rijden we door naar Port August. Dit gaat niet helemaal volgens onze verwachting. We Belanden ineens op een onverharde weg en weten niet waar we zitten, want we hebben geen GPS en zijn buiten bereik. De rit is langer dan verwacht en we moeten een stuk in het donker rijden wat eigenlijk niet mag in verband met wilde dieren. onderweg denken we dat onze lampen van de auto het niet doen dus zoeken een gebied op waar we kunnen staan om wild te kamperen. Eenmaal een plek gevonden komen we er achter dat onze lampen het wel doen…. maar dat we ze op standje mistlampen hebben staan. Dan toch nog maar even door rijden naar de camping die we in de ochtend hadden geboekt. We komen daar om 23 uur aan. Een dag die super goed gepland leek te zijn loopt uit op niks, we besluiten de rest van de trip alles op de bonnefooi te gaan doen en het blijkt dat dit heel goed werkt.

Na Port August vertrekken we richting de Outback waar we met 36 graden kerst vieren en waar we kilometers gaan rijden richting Perth. De weg is lang en je ziet niemand alleen maar natuur. Om de 400 a 500 kilometer is er een thank-station en dat is het dan. Bij de grens van West Australia worden onze groentes en fruit ingenomen in verband met ziektes en/of bacterie die daarin kunnen zitten. We vragen waar de eerste supermarkt is en de grens wacht verteld ons dood leuk dat dit 700 kilometer verder op.

We rijden verder en stoppen voor een overnachting bij een echt Trucker-station. Hier komen de echt Truckers. Grote gespierde mannen met baarden, tattoos een een Road Train. Dit is een grote vrachtwagen met drie aanhangers. De mannen hier vinden het wel grappig, twee jonge meiden met een camper en we worden op handen gedragen.

Na 7 dagen rond rijden in de Outback stranden we letterlijk in Esperance. We moeten wennen aan de hoeveelheid mensen die we om ons heen zien en als we opzoek gaan naar een camping blijkt die er niet meer te zijn, alles zit vol. Gelukkig is er een oplossing. Bij de sportvelden is een campingplaats gecreëerd met de naam: “campingplaats voor de mensen die geen echte camping meer kunnen vinden”. Het voelt alsof we in een vluchtelingen kamp zijn beland.

De laatste dagen rijden we van stadje naar stadje. En 30 december komen we dan eindelijk aan in Perth. In drie weken tijd hebben we gereden van Melbourne naar Perth met hier en daar wat uitstapjes. Als we uit gaan rekenen hoeveel kilometer dat ongeveer is komen we op ruim 4000 kilometer uit.

Oud en nieuw in Perth

Oudjaarsdag gaan we bedenken wat we eigenlijk willen doen. We besluiten geen camping te boeken omdat we de hele nacht willen stappen dus we parkeren de camper bij de stad op een parkeerplaats en gaan naar het toeristen centrum om uit te zoeken wat er te doen is en waar het vuurwerk is.

In de middag gaan we richting de Paardenrace waar eind van de avond een feestje is. Het begint allemaal super goed, de sfeer is goed en om 12u in de nacht is er een prachtige vuurwerkshow. Als deze is afgelopen wenst iedereen elkaar een gelukkig nieuw jaar en tot onze verbazing pakt iedereen zijn spullen en gaat weg. Geen after party hier. Maar gelukkig zijn we in de stad denken wij. We lopen de stad in maar ook hier zijn alle feestjes afgelopen. De straten worden leger en leger en om 1 u in de nacht is het zo goed als rustig op straat en alles zit dicht. Geen after party dus. Dat wordt een overnachting op de parkeerplaats in Perth. Samen met Carmen verblijf ik tot 3 januari in Perth. Daarna nemen we afscheid.

Ik vlieg terug naar Melbourne omdat ik hier ga werken op een Paardenrange. In middels ben ik hier een paar dagen, heb mijn eigen huisje en badkamer. De mensen zijn gezellig en ik hoop hier heel veel te gaan leren over het trainen van paarden. Tot nu toe bevalt het erg goed.

De komende maanden ben ik hier en zal proberen af en toe een verhaal op mijn blog te plaatsen.

Marietje

Wat een fantastische belevenissen weer Ingena!!
En heel leuk om te lezen!
Geniet ervan daar en hoop dat je veel opsteekt op paardenrange.
Veel plezier en geluk daar!
Groetjes, Marietje

Wim

De beste wensen voor 2019.. en wat gaaf om je ervaring te lezen.
Geniet lekker vrdr...

Myrthe

Weken rondrijden met een nieuw reismaatje met een camper. geweldig xD . en jammer dat er geen afterparty is in Perth maar je hebt wel genoten van je biertje en vuurwerk.
Leuk dat je op een paardenrange gaat werken. Ik dacht dat je dat niet meer ging doen. Heb je je bedacht :D

Heel veel succes en plezier! Ik kijk uit naar je nieuwe verhaal en fotos!!!

Anita

WoW , geweldig weer om te lezen ,wat een avonturen . Fijn dat je er zo van geniet.
Heel veel plezier op de ranch

Janneke & Hans

Links rijden in een grote camper en dat over 4000 km, overnachten tussen truckers en nu gaan paarden beleren op een echte Ranch..... prachtig Ingena. We lezen graag over je "Aussi" avonturen.