ingena-visser.reismee.nl

Tasmanie

Zaterdag 1 december kom ik aan in Tasmania samen met een reismaat. We gaan een weekje samen rond toeren en daarna ben ik nog ruim anderhalve week alleen in Tasmania.

Tasmania is prachtig er is veel groen en veel natuur.

De eerste nacht verblijven in Port Arthur. De plaats waar we verblijven is een ecologische plek, het water uit de kraan is wat bruin omdat het uit de eigen creek komt zo verteld de eigenaar van de Cottage. De tweede nacht verblijven we in Coles Bay. We bezoeken Fires Bays en een grote waterval. In het hostel van de tweede nacht komt een local met een baby kangaroe van 2 maanden. We mogen hem vast houden. De jongen (de mijn leeftijd is) verteld dat hij de moeder heeft doodgeschoten maar niet had gezien dat ze een baby in haar buidel had. Hij voed de kangaroe nu op.

In deze eerste week op Tasmanie zie ik heel veel in een korte tijd omdat mijn reismaat niet zoveel tijd meer heeft om te reizen. We doen een grote hike bij Cradle Vally waar we de Cradle Mountain op klim. Het is een echte klimtocht over rotsen. Het laatste stukje haak ik af, maar heb als nog een prachtig uitzicht.

Na een hike van 8 uur willen we nog naar Horbart rijden. We onderschatten de afstand op dit eiland en moeten dus in de nacht rijden, zien heel veel wildlife en we rijden uren zonder dat we een dorpje tegen komen. Als de benzine op begint te raken wordt het wel spannend. Gelukkig vinden we een Hotel in de middle of nowere. We stoppen en vragen bij het hotel of ze benzine hebben maar dat hebben ze niet. Wel zit er een benzinestation een kilometer verder op, maar die is gesloten (zoals alles hier heel vroeg sluit) De hotel eigenaar belt met de eigenaar van het benzinestation en we sluiten een deal. In ruil voor 4 blikjes cola en wat alcohol mogen we benzine komen tanken. Zo gezegd zo gedaan. In het Hotel kopen we de cola en de alcohol. Bij het benzine station komt een forse vrouw naar ons toe, die mij doetj denken aan de Tokkies. Ze is heel vriendelijk en verteld ons dat we nog 2,5 uur moeten rijden voordat we in Horbart zijn en dat het gevaarlijk is om in de nacht te rijden in verband met alle wilde dieren die de weg over steken. We bedanken haar voor haar behulpzaamheid en geven haar de blikjes cola, alcohol en het geld voor de benzine.

We vervolgens onze reis, rijden voorzichtig, maar helaas rijden we toch een dier dood. Als we eenmaal in Horbart aankomen is het half twaalf in de nacht we hopen dat we nog in het hostel kunnen komen aangezien we daar voor negen uur savonds in moesten checken. Ook zoiets, als je hier rond rijd ben je gewoon buiten bereik, we konden dus ook niet bellen naar het hostel dat we later kwamen. Gelukkig heeft de eigenaar een envelop met de sleutel klaar gelegd. Alles komt uiteindelijk dus goed!

Vanaf vandaag verlaat mijn reismaat Tasmanie. Samen met een ander meisje besluit ik een rustig dagje in te plannen. Ga naar de kapper, laat mijn haar wassen en knippen. De kapster is heel vriendelijk, stelt zich voor en is heel persoonlijk. We praten over reizen, want zij heeft toen ze jong was veel reizen gemaakt. We hebben een leuk gesprek. Als ze vraag wat ik met mijn haar wil zeg ik dat de dode puntjes eraf moeten, maar dat als zei een idee heeft voor een ‘leuke coupe’ ik me graag laat verrassen. Zo gezegd zo gedaan en de kapster vond het leuk dat ze haar gang mocht gaan. Tevreden zit ik nu in een hostel wat de inrichting van de jaren 60 heeft en waar heel veel hippies zijn. Er is een buitenterras met een buitenkeuken en de sfeer hier is goed. De komende dagen blijf ik hier om daarna terug te gaan naar Launcestone waar ik nog wat dingen wil bekijken in de prachtige natuur van Tasmanie. Want het is hier adembenemend!!


Reacties

Reacties

Anita

Wauw wat klinkt dat geweldig , fijn dat je het zo naar je zin hebt heel veel plezier nog

Marietje

Prachtig verhaal weer Ingena!! Wat een belevenissen! Stoer allemaal en leuk voor later om er aan terug te denken.
Liefs?

Femke S

Heerlijk al deze verhalen!

Fam van Elten Ermelo

Ingena wat een belevenis. fijn dat je het naar jou zin heb we hopen dat je nog veel mag en verder een leuke tijd hebt groet Wim en Titia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active