ingena-visser.reismee.nl

Nachtleven in het centrum van Melbourne

In het centrum van Melbourne ontmoet ik Sara een Italiaanse meisje. We slapen in de zelfde kamer van het hostel en raken aan de praat. Ze heeft een half jaar gewerkt in Amsterdam als Designer. Dezelfde dag besluiten we ons te kleden tegen de regen en de stad in te gaan. We gaan naar de kunstenaarswinkel en kopen daar kleurpotloden, drinken koffie in een heel leuk tentje met veel planten, groene kleuren op de muur en houten meubels en tot slot eten we lunch in een grote foodhall. In de avond nodigt ze mij uit om samen met haar vriend uit België en een andere jongen uit Nederland te gaan eten en te gaan stappen.

De rest van de week trek ik veel met hen op en we verkennen het nachtleven in Melbourne op verschillende plekken. Ik ontmoet veel mensen uit verschillende landen zo ontmoet ik twee jongens uit Mexico, een paar meiden uit Duitsland en een aantal jongens uit Afrika die in de koffiebonen industrie werken in Nieuw Zeeland en vakantie vieren in Australië.

Het nachtleven in Melbourne is heel gezellig en er zijn heel veel clubs. Elke club die ik hier heb gezien is buiten met een kleine overdekking of alle ramen staan open. Ruben de jongen uit België woont al wat langer in Melbourne en geeft mij een complete tour door de stad, laat mij nog meer street art zien en jawel ik zie een echte Banksy!

De overige tijd die ik alleen doorbreng zit ik in mijn ‘vaste cafe’ in een klein steegje. Iedere morgen start ik mijn dag hier met koffie, schrijf in mijn dagboek en ben illustraties aan het maken bij mijn verhaal. De mensen van het Cafe weten dat ik kom en weten ook dat ik een cappuccino wil. Het is heel grappig dat mensen in een stad, wat niet mijn woonplaats is op je rekenen!

Inmiddels heeft mijn dagboek een eigen stijl gekregen en ik besteed er veel tijd aan. Dat is ook gelijk de reden dat een verhaal op mijn blog lang op zich heeft laten wachten. Want tekenen is toch echt veel leuker dan achter een computer tekst schrijven.



Een link naar het werk van Banksy in Melbourne

http://melbournewalks.com.au/banksy-stencils-destroyed-acdc-lane-2016/



Reacties

Reacties

Myrthe

Zo leuk om te lezen Ingena! En wie je allemaal ontmoet en wat je ziet en ervaart. De fotos zijn ook heel mooi gemaakt.

Daphne

Wauw een echte Bansky!! Vet! En mooi geschreven :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active