ingena-visser.reismee.nl

Melbourne 'Stad van de Kunst'

Na Killara ben ik afgelopen week in een andere mooie plaats geweest in New South Wales namelijk Gerroa. Een plaatsje langs de kust zonder supermarkt of winkels. Het strand waar ik vijf dagen lang ga surfen heet Zeven Mills Beach maar is veel langer dan zeven Mills.

Het uitzicht op het strand is prachtig. Als ik naar de zee kijk is links van mij in de verte een rots met een dropje erop, rechts is een hoge berg die door het stuiven van het water lijkt te zweven in een blauw achtige kleur. De kleuren in de lucht zijn hier prachtig, blauw en paarsig en de zonsopkomst heeft prachtige oranje, roze en gele tinten.

De eerste twee nachten slaap ik in een hangmat buiten. Het is heerlijk om de krekels te horen, de wind die door de palmboombladeren ritselt waar mijn hangmat tussen hangt en in de verte hoor ik de zee.

Surfen is leuk maar wat zijn die wit schuimende golven, die vanaf een afstandje niet zo groot lijken in het echt groot en sterk. Ze komen recht op mij af als ik met mijn plank het water in loop, soms voordat de golf breekt, is hij hoger dan ik en gaat de golf over mij heen. Meters wordt ik samen met mijn surfplank terug gesleurd naar het strand om vervolgens weer terug te lopen de zee in. Als ik niet meer kan staan klim ik op mijn plank om verder de zee in te peddelen met mijn armen. Door het surfen voel je de kracht van het water die ,als je goed timed, je meeneemt en vaart geeft om te surfen maar, als je niet op tijd bent wordt je gewoon gelanceerd of naar beneden gegooid onder water. Het is fascinerend om de kracht van de natuur zo te voelen. Tegelijk voel ik me klein en heb tegen sommige golven echt niks te vertellen. Ze doen met mij wat ze willen doen. Heel soms als er een hele hoge golf aan kwam was ik dan stiekem ook wel een beetje bang dat hij mij onderwater zou mee sleuren naar het strand. Als dat gebeurd lijkt het alsof je in een wasmachine zit tot je ineens de grond onder je voelt en weer boven water komt. Ik realiseer mij nog eens dat ik niet groot ben en ook weinig gewicht heb om in de strijd te gooien tegen deze grote en sterke golfen. Ik ben eerder verliezer dan winnaar :P

Na 5 dagen worstelen tegen golven, zandhappen, op een plank klimmen en kleine stukjes kunnen surfen ga ik terug naar Sydney om vanuit daar een treinreis van 10 uur te maken naar Melbourne de “stad van de kunst”

De trein rijd midden door het landschap. Ik zie kangaroe’s, een jongen op een motor die schapen aan het drijven is, echte Australische windmolens en diverse ranches. Hier ziet het landschap eruit zoals ik het heb gezien in de serie ‘McLeod's Daughters’.

Eenmaal in Melbourne aangekomen en even door de stad te wandelen zie ik hele mooie architectuur met veel kleur en bijzonder vormen. Iets wat ik in Sydney niet heb gezien. Daar waren het vooral hoge gebouwen. De Architectuur hier in Melbourne fascineert mij en ik heb mijzelf voorgenomen een dag ervoor uit te trekken om dit vast te gaan leggen met mijn camera. Komende weken zal ik verblijf ik in de staat Victoria. Wat ik precies wil gaan doen en wanneer ga ik vandaag bedenken in de tuin van een kleine studio die ik samen met een reisgenoot huur in Ashwood, een klein plaatsje buiten de stad Melbourne.

Reacties

Reacties

Patries

Hey ingena, wat kan je het allemaal mooi omschrijven. Het is net of ik ook even in Australië ben als ik je verhalen lees. Fijn dat je reislust weer helemaal terug is! Heel veel plezier alvast bij de paardenrace!

Marietje

Hai Ingena.
Wat een mooi verhaal weer en leuke belevenissen!
Stoer hoor zo surfen. Cool!
Ik ben toevallig in een boek bezig wat zich in Australië afspeelt Adelaide en Sydney.
Geweldig dat je het naar je zin hebt en geniet!
Leuk om je belevenissen te lezen.
Geniet er van en ik zie uit naar je volgend verhaal.
Liefs, Marietje

Femke S

Ingena, wat een prachtige verhalen, je kan het heel mooi omschrijven! Heerlijk in een hangmat slapen en wat een gave ervaring dat surfen, je zal wel heel veel spierpijn hebben gehad ervan! Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Melbourne! Heel fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent :D

Myrthe

Mooie ervaringen!! Heb net ook je ander blog gelezen: 5 dagen surfen. WOUW!!!

Anita

Gaaf hoor , en buiten slapen in een hangmat , stoer

Magda

Hey Ingena! Wat een coole reis maak jij! Geweldige ervaring!
Die wasmachine ervaring ??? bracht mij een dergelijke herinnering terug.... vréselijk! Ik heb echt ff zitten gieren in mn eentje ?
Gauw verder lezen! Enjoy! ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active